Orion domácí potřeby:
Inspirativní e-shop, který vzbudí touhu si vybavit domácnost

Značka Orion dodává českým a slovenským zákazníkům kvalitní a designové potřeby pro kuchyni a domácnost. Z původně malé rodinné firmy se rozrostla do jednoho z největších hráčů na obou trzích a k roku 2021 provozuje už přes 100 prodejen. Značka je typická svým tvořivým přístupem k produktům. Naslouchá zákazníkům, navrhuje vlastní dekory a dohlíží na výrobu produktů.
Orion
Orion
arrow icon případová studie
Strategie
Pohodlný výběr produktu
a spousta inspirace
Naše spolupráce začala na začátku roku 2020, kdy jsme zahájili práce na novém e-shopovém řešení, abychom posílili pozici Orionu také v e-commerce prostředí. Společnost Orion již několik let provozovala starší e-shop. Ten však nebyl schopen zákazníkovi nabídnout skutečnou přidanou hodnotu značky. A to náš tým přišel změnit.

Spolupráci jsme zahájili několika workshopy, kde jsme odhalili základní překážky, které bylo nutné společně překonat. Z našich zákaznických průzkumů vyplynulo, že zákazníci vnímají sortiment jako méně kvalitní, než ve skutečnosti je. Starý e-shop vůbec neobsahoval parametry produktů ani filtraci, takže zákazník si nemohl produkt jednoduše vybrat. Značka zároveň bojovala s nevyužitým potenciálem digitálního marketingu.

Společně s týmem Orion jsme pro nový e-shop definovali zcela novou strukturu produktů. Pro každou z 50 nových kategorií jsme definovali parametry, seřadili je dle důležitosti a určili ty, které budou filtrační. Navrhli jsme změnu produktové prezentace, aby se zákazníci lépe zorientovali v kvalitě zboží. Pro nový e-shop jsme navrhli také blogovou část, kde se zákazníci mohou každý den inspirovat ve výbavě a výzdobě domácnosti nebo ve vaření. Nový e-shop Orion tak konečně naplnil sílu celé značky, kterou zákazníci mohou zažít na každé kamenné prodejně.
Tvorba
Rychlá platforma
s obrovskými možnostmi rozvoje
E-shop Orion je postaven na e-commerce platformě oXyShop 3 NextGen, kterou vyvíjíme in-house jako nástavbu a rozšíření e-commerce jádra Sylius. Platforma využívá moderních technologií a API orientovaných řešení s intenzívním využitím kontejnerizace a virtualizace. Unikátní infrastruktura postavená na Docker Swarm zajišťuje snadnou škálovatelnost a rychlost e-commerce řešení.

E-shop je napojený na ERP Microsoft Dynamics NAV, což umožňuje klientovi správu produktů, kategorií, popisů a dalších informací přímo v ERP.
Elasticsearch
NginX
Symfony
Redis
Marketing
Okamžitě na startu spolupráce
jsme se vrhli na digitální marketing
V lednu roku 2020 se do práce pustil také náš tým digitálního marketingu. Zatímco jsme pro Orion navrhovali a stavěli nový e-shop, pracovali jsme na marketingové podpoře toho starého.

Do této doby byl e-shop závislý hlavně na návštěvnosti z organického vyhledávání a brandových PPC kampaní. V rámci placených kampaní tedy vůbec nezískával nové zákazníky. S týmem Orion jsme nejprve definovali klíčové metriky úspěchu s ohledem na produktovou marži a poté jsme navrhli on-line marketingový rozpočet. Poté jsme postupně pokryli veškerou on-line marketingovou komunikaci. O všechny optimalizace kampaní se staral náš tým, zatímco správu sociálních sítí rozvíjel tým Orionu na základě našich školení.
0%
nárůst návštěvnosti
0 trhy
zvýšení konverzního poměru
0 trhy
navýšení transakcí na e-shopu
0 trhy
zvýšení tržeb
Meziroční srovnání 2020 vs. 2019

Na jaře roku 2020 a poté v listopadu byly z důvodu pandemie COVID-19 zavřené kamenné prodejny, což ublížilo většině off-linového trhu, ale posílilo ten on-linový. O to důležitější bylo využít potenciál e-shopu. Naše nové kampaně výrazně zlepšily výsledky e-shopu a umožnily značce Orion získat tisíce nových zákazníků na on-line trhu.
Výsledek
Růst tržeb od začátku spolupráce
o 191 %
Rok 2021 byl nadále ovlivněn pandemií COVID-19, s tím souviselo uzavření prodejen až do 10.května. Díky tomu jsme měli velmi silné měsíce jak z hlediska návštěvnosti, tak hlavně z hlediska objednávek a tržeb.

V červnu 2021 nastala očekávaná událost, a to spuštění nového e-shopu, který přinesl přehlednější a uživatelsky přívětivější řešení pro zákazníky. Po odladění e-shopu jsme připravili startovací kampaň, abychom s novým e-shopem seznámili co nejvíce zákazníků.

S novým e-shopem jsme okamžitě zaznamenali zlepšení konverzního poměru. Uživatelská přívětivost, nová struktura a nový obsah zákazníkům poskytly větší komfort při nákupu, což nám umožnili zákazníky získávat levněji a efektivněji.



Zaměřili jsme se na postupné budování značky zejména v bannerových kampaních a sociálních sítích. I díky tomu známost značky Orion domácí potřeby každým rokem roste.
 
0%
nárůst návštěvnosti
0 trhy
zvýšení konverzního poměru
0 trhy
navýšení transakcí na e-shopu
0 trhy
zvýšení tržeb
Meziroční srovnání 2021 vs. 2020
Rozvoj
E-shop jako
silná podpora prodejen
Naše spolupráce s týmem Orion teprve nabírá na obrátkách. Do dalších let máme mnoho plánů na rozvoj e-shopu, aby přinesl zákazníkům ještě lepší zážitek a aby synergicky fungoval společně se sítí kamenných prodejen. Marketingovým a technologickým rozvojem společně budujeme značku, která zákazníkovi přinese skvělý zážitek online i offline.
Další úspěšný projekt může být váš
arrow icon